RZ INDIVIDUAL TUNING CALIBRA
 

Szeretem a kocsikat, de ez nem is lehet kérdés,
              Mert az autó az életem, ez egy élet érzés!
MENÜ

A Calibrám Története


Az autó 2008.08.18. –án került hozzám. Ami egy Opel Calibra 2.0i 16V 4x4. Szerencsére nagyon olcsón és kiváló állapotban jutottam hozzá. Voltak 1-2 apróbb hibái, de ezek belefértek ebbe az árba. Közel 1 évig jártam vele és ez idő alatt semmi probléma nem lépet fel, pedig elég sok km –t beletettem és tapostam is neki. Aztán úgy döntöttem, hogy felspécizem a vasat. Ki is vontam ideiglenesen a forgalomból és elkezdtem bontani. A lehető legkisebb alkatrészekig szétbombáztam, mindent teljesen darabokra, szó szerint, tovább már nem is lehet bontani. Na és akkor megkezdődött az újjáélesztés. Felsorolom az átalakítás terveit. :
Tehát az autó még építés alatt van, először is, miután szét lett bontva az volt az első, hogy kivágtam minden rohadást a legapróbbaktól kezdve az egészet, minden zig – zugból. Aztán be lettek hegesztve, fasza saválló lemezzel. Majd pár dolgot eltüntettem, pl. : tetőcsomagtartó sín, díszléc és vele együtt a helye, antenna, hátsó ablaktörlő, ablak priccoló. Kivágtam és eltüntettem minden olyan felesleges részt a kaszniról amire semmi szükség vagy amúgy is műanyag karosszéria elemek fogják borítani. A motort hosszában építem bele, így az összkerék hajtásból RWD lesz. Az RWD átalakítás ismét sok más átalakítást von maga után. R 28 -as váltó, átalakított Omega kardántengely, Omega B difi, speer -el. Az első futóműnél szintén sok átalakítás szükséges. Egyedi, állíthatós lengőkarok, amit magam gyártok le, más típusú gólyaláb, hátul rugóstag. Az első és hátsó tornyok kivágva és átalakítva. A kormánymű teljesen átalakítva a nagyobb kormányszög érdekében. Állítható magasságú futómű elől, hátul, állítható keménységű lengéscsillapítók, állítható toronycsapágyak. Tornyok és az egész kasztni kimerevítve, bukócsövezés, kemény szilentek. Erősített fékrendszerek, horizontális hidraulikus kézifék. Aztán következik a lökösök, a küszöb, a motorháztető és a body kitt építése, természetesen üvegszálból. A Fényezés metál citromsárga, fekete géptető, egyedi projekt logós matrica, stb. a szélvédőn valamilyen drift jellegű. Kap egy fasza alváz és üregvédelmet, majd az alváz aranyszínű és a felfüggesztés, -karánthajtómű, -kardán piros. Elől fekete, karika helyzetjelzős, hátul egyedi, dupla kör, ledes lámpa. Rota Grid vagy Rota Boost alufelni kis ET számú, 16” vagy -17” és peremes, széles gumikkal. A beltér csupasz lesz, trep alu lemezzel kipadlózva, szépen színre fújva. Sportülés, 4 pontos övek. Versenykormány, egyedi taposók, egyedi műszerfal, sportműszerek. Most pedig térjünk a motor tuningra. Teljes hengerfej felújítás -tuning, sportvezérműtengely, fokolható vezérműtárcsa, titán szelepek, titán szeleptányérok, titán szeleprugók. Henger fúrás, áramlásokat megkönnyítő polírozások, kovácsolt sportdugattyúk, kovácsolt hajtókarok. Turbo és az ehhez kapcsolódó többi alkatrészek beszerelése, intercooler, nagyobb cm3 –es injectorok, direktszőrő. Lendkerék -főtengely könnyítés. Sportkipufogó rendszer. Sportgyertyák, sport gyújtókábelek. HYPE –versenycomputer +bővítések. Szinter kuplung, 6 sebességes tolókerekes, szekvenciális váltó, speer difi. Nagy vonalakban ennyi, teljesen nem részletezem, mert akkor nagyon hosszú lenne, minden kicserélendő alkatrészt, -módosítást persze nem soroltam fel, mert akkor sorolhatnám itt napokig. A projektnek pedig ezt a nevet adtam: RZ INDIVIDUAL TUNING CALIBRA, RZ= a monogramom, INDIVIDUAL= egyedi, TUNING= átalakítás.
Hihetetlenül várom, hogy kész legyen, már elvonási tüneteim vannak amiért nem vezethetem, felemelő érzés egy ilyen autót vezetni, az adrenalin csak úgy termelődik az emberben és nem bírja ki, hogy ne nyomja egyre jobban lefele a pedált, már gyári állapotban egy erős, pörgős sportautó, ezek után egy szörnyeteg lesz.

Asztali nézet